WYSOKI KONTRAST
polski english   tel. (63) 249-72-00
Szukaj:
Newsletter:
       
baner na stronę


Ulubione   Startuj z nami   Mapa strony
Sobota, 4 maja 2024

Akademia Praktyków Biznesu

Akademia Praktyków Biznesu
 
Wydział Społeczno-Humanistyczny PWSZ w Koninie we współpracy z Konińską Izbą Gospodarczą przeprowadził realizację projektu pt. „Akademia Praktyków Biznesu”.
 
Celem projektu jest zorganizowanie cyklu spotkań z osobami posiadającymi wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej oraz zarządzaniu firmami i instytucjami, a tym samym zapoznanie uczestników z biznesowym i praktycznym spojrzeniem na zagadnienie przedsiębiorczości i zarządzanie zasobami ludzkimi.
 
Projekt realizowany w okresie od grudnia 2013 roku do czerwca 2014 roku, a jego adresatami byli studenci Wydziału Społeczno-Humanistycznego. W spotkaniach organizowanych w ramach projektu brali udział również studenci innych wydziałów PWSZ w Koninie oraz mieszkańcy miasta Konina i podregionu konińskiego zainteresowani tematyką biznesową, którzy chcieli poznać dobre praktyki i czerpać inspirację z doświadczeń przedstawicieli firm i instytucji.
 
Spotkanie inaugurujące projekt  poprowadzi  Zbigniew Bachta, Prezes Instytutu Technologii Sp. z o.o. i członek Prezydium Konińskiej Izby Gospodarczej.

Artur Zimny




 

Kolejne spotkanie z praktykiem biznesu

Serdecznie zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach projektu "Akademia Praktyków Biznesu" realizowanego przez Wydział Społeczno-Humanistyczny PWSZ w Koninie we współpracy z Konińską Izbą Gospodarczą. Spotkanie rozpocznie się 20 stycznia br. (poniedziałek) o godz. 9:40 (ul. Przyjaźni 1, sala 103B), a poprowadzi je p. Artur Janiak, Wiceprezes Zarządu „S-Lex Kancelaria Odszkodowawcza” Sp. z o.o.


Akademia Praktyków Biznesu - spotkanie

Kolejne spotkanie ze studentami w ramach „Akademii Praktyków Biznesu” odbyło się 20 stycznia 2014 r. Poprowadził je Artur Janiak, Wiceprezes Zarządu „S-Lex Kancelaria Odszkodowawcza” Sp. z o.o.
 
Podczas spotkania rozmawiano o problemach, jakie napotykają absolwenci w procesie rekrutacji. Przytaczając swoje doświadczenia związane z rekrutacją, Artur Janiak wskazał błędy popełniane przez młodych ludzi. Nie potrafią często poszukiwać odpowiedniej dla siebie pracy i pracodawcy, nieumiejętnie wartościują swoje zalety a eksponują swoje postawy roszczeniowe. Nagminnym jest wysyłanie aplikacji seryjnie do różnych pracodawców, na zasadach „kopiuj-wklej”, zamiast indywidualnych ofert, uwypuklających posiadane kompetencje, które są jednocześnie oczekiwanymi przez pracodawcę. Często także absolwenci nie są przygotowani do spotkania z przedstawicielem firmy, do której aplikują (nie znają profilu firmy, rynku itp.).
 
Studenci dowiedzieli się, jak w praktyce przebiega proces rekrutacji i jakich błędów powinni unikać przygotowując swoje dokumenty aplikacyjne. Zobaczyli także jak w rzeczywistości wygląda rynek pracy, postrzegany przez pracodawców. Jak podkreślił prowadzący spotkanie, niestety nadal wśród wchodzących na rynek pracy preferowana jest praca w tradycyjnym wymiarze pełnego etatu, w godzinach od 7 do 15.  Wielu pracodawców oczekuje jednak elastyczności co do godzin pracy czy formy zatrudnienia, zwłaszcza na początku współpracy.
 
Młodzież dowiedziała się także o możliwościach rozwoju w obszarze własnej działalności gospodarczej np. na zasadach mikro-przedsiębiorstwa (samozatrudnienia). Uwzględniając liczne programy aktywizacji zawodowej dla stard-up’ów (firm nowootwieranych), które wspomagane są ze środków unijnych, warto wykorzystać wiedzę zdobytą w toku studiów, by otworzyć swoją działalność. Trzeba znaleźć także pomysł i niszę rynkową, by odnieść sukces.



<
  • DSC06941
  • DSC06942
  • DSC06943
  • DSC06944
  • DSC06946
>

Ruszyła „Akademia Praktyków Biznesu”

Wydział Społeczno-Humanistyczny PWSZ w Koninie we współpracy z Konińską Izbą Gospodarczą realizuje projekt pt. „Akademia Praktyków Biznesu”. Jego celem jest zorganizowanie dla studentów cyklu spotkań z osobami posiadającymi wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej oraz zarządzaniu firmami i instytucjami, a tym samym zapoznanie uczestników z biznesowym i praktycznym spojrzeniem na zagadnienie przedsiębiorczości i zarządzanie zasobami ludzkimi. Pierwsze takie spotkanie odbyło się 16 grudnia 2013 r. w PWSZ w Koninie.
  
Spotkanie inaugurujące projekt poprowadził Zbigniew Bachta, Prezes Instytutu Technologii Sp. z o.o. i członek Prezydium Konińskiej Izby Gospodarczej. Tematyka spotkania koncentrowała się wokół oczekiwań pracodawców wobec absolwentów. Młodzież zapoznała się z wynikami ogólnopolskich badań na ten temat oraz dowiedziała się wprost od pracodawcy, jak wygląda z jego punktu widzenia pierwszy kontakt z absolwentami przyjętymi do pracy. Okazało się, że dość często piszą oni w CV o umiejętnościach, w szczególności w zakresie posługiwania się językami obcymi, które nie zawsze posiadają. Po sprawdzeniu w praktyce okazuje się, że niektórzy ubiegający się o pracę nie potrafią zrobić pewnych rzeczy, którymi chwalili się w dokumentach aplikacyjnych. Prowadzący dodał, że niestety oczekiwania absolwentów i pracodawców rozmijają się. Młodzi ludzie oczekują wysokiego wynagrodzenia, często zaś cechuje ich deficyt kompetencji i umiejętności samoorganizacyjnych i społecznych (brak umiejętności pracy w zespole, odpowiedzialności, kreatywności itd.). Oprócz wiedzy pracodawca oczekuje od absolwenta–pracownika myślenia. Co do oczekiwań finansowych, to okazuje się, że pracodawca wycenia pracę pod kątem tego, ile dany pracownik może wygenerować dochodu dla firmy. Wszystkie spostrzeżenia odnosiły się do ogólnopolskiego trendu, niemniej nasi studenci wzięli sobie do serca cenne wskazówki przedstawiciela pracodawców.

W pierwszym spotkaniu „Akademii Praktyków Biznesu” wzięli udział głownie studenci III roku zarządzania. Projekt będzie realizowany w okresie od grudnia 2013 r. do czerwca 2014 r., a jego adresatami są wszyscy studenci Wydziału Społeczno-Humanistycznego. W spotkaniach organizowanych w ramach projektu mogą brać udział również studenci innych wydziałów PWSZ w Koninie oraz mieszkańcy miasta Konina i podregionu konińskiego zainteresowani tematyką biznesową, którzy chcą poznać dobre praktyki i czerpać inspirację z doświadczeń przedstawicieli firm i instytucji.


ekdar

  • DSC06376
  • DSC06380
  • DSC06383
  • DSC06384

Oczekiwania pracodawców wobec absolwentów

Serdecznie zapraszamy na kolejne spotkanie w ramach projektu "Akademia Praktyków Biznesu" realizowanego przez Wydział Społeczno-Humanistyczny PWSZ w Koninie we współpracy z Konińską Izbą Gospodarczą.
 
Spotkanie rozpocznie się 17 marca br. (poniedziałek) o godz. 9:40 (ul. Przyjaźni 1, sala 305), a poprowadzi je Pan Grzegorz Olczak, Dyrektor Makroregionu w firmie Everest Finanse Sp. z o.o. S.K.A. i zarazem absolwent PWSZ w Koninie. Tematyka spotkania będzie związana z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz oczekiwaniami pracodawców wobec absolwentów.

O pracę staraj się z głową!

Kiedy staracie się o pracę, musicie się wyróżnić, na przykład działalnością społeczną lub ciekawym i prawdziwym hobby – zachęcał studentów II roku zarządzania Grzegorz Olczak, dyrektor makroregionu w firmie Everest Finanse Sp. z o.o. S.K.A. Wykład odbył się w ramach projektu „Akademia Praktyków Biznesu”, realizowanego przez Wydział Społeczno-Humanistyczny PWSZ w Koninie we współpracy z Konińską Izbą Gospodarczą.
 
Grzegorz Olczak mówił o wymaganiach pracodawców wobec absolwentów uczelni wyższych na podstawie własnych doświadczeń, co jest jednym głównych atutów spotkań akademii – czyli przekazywaniu rad wieloletnich praktyków.

– Dyplom ukończenia studiów – owszem, liczy się. Liczy się znajomość języków obcych, ale wymagania pracodawców rosną i samo ukończenie studiów może nie wystarczyć. Należy pokazać się z najlepszej strony, ale nie należy mijać się z prawdą, bo to i tak się wyda – przestrzegał prelegent.

Radził także, by przyłożyć się do przygotowania CV. – Nie więcej niż dwie strony, to nie może być śmietnik, w którym napiszemy o sobie wszystko, choćby to, że mamy uprawnienia to obsługi wózka widłowego, a staramy się o stanowisko kierownika w banku lub innej instytucji finansowej. Trzeba swoje CV dostosować do oczekiwań pracodawcy – wyjaśniał. Zdaniem Olczaka, to nie tylko dobrze nastawia czytającego, bo widzi, że aplikujący szanuje jego czas. Świadczy też o namyśle potencjalnego pracownika.
Dobrym posunięciem jest pisanie o swoim hobby, ale nie ogólnikowo, np. literatura lub sport, tylko literatura Ameryki Południowej, a szczególnie… i tu dodać parę nazwisk, albo sporty walki trenowane od dłuższego czasu. – Być może przyszły szef ma podobne hobby i taka informacja dobrze go do was nastroi – podpowiadał. Warto również podać tytuł pracy dyplomowej, zaznaczyć działalność społeczną lub wolontaryjną, udział w konkursach, dobre oceny z wiodących przedmiotów zawodowych, praktykę studencką w renomowanej firmie o podobnym profilu działalności, o którą, z myślą o przyszłości, dobrze zawczasu się postarać.

W rozmowie kwalifikacyjnej pod uwagę bierze się również komunikatywność, motywację do pracy, chęć uczenia się, entuzjazm, odporność na stres. Inaczej też wygląda rekrutacja do małych, a inaczej do wielkich firm. – W każdym przypadku do rozmowy z pracodawcą należy się przygotować, każdy szef to doceni. Są jednak, szczególnie w dużych firmach, wielostopniowe testy, do których w jakiś specjalny sposób przygotować się bardzo trudno, bo mają ocenić waszą inteligencję, logiczne myślenie. Tego nauczyć się nie da w kilka godzin. Zdobywanie wiedzy i doświadczenia to proces długofalowy – uprzedził dyr. Olczak.
Radził także jakimi drogami szukać pracy. Jako pierwszą wymienił rodzinę i znajomych. – Idzie wtedy za wami dobra opinia, którą jednak należy udowodnić. Dla mnie dobrą rekomendacją jest ukończenie PWSZ w Koninie, bo sam jestem jej absolwentem – podkreślił.

Uczestnicy tej edycji „Akademii Praktyków Biznesu”, która odbyła się 17 marca, zgodnie twierdzili, że takie spotkania to dobry pomysł, a dzięki ostatniemu nie przyjdzie im do głowy, by w CV zamieszczać swoje zdjęcie np. w dresie lub na tapczanie, co, jako ciekawostki, które trafiły w jego ręce, wymienił wykładowca.

aria
 
<
  • DSCN1243_1
  • DSCN1244_1
  • DSCN1246_1
  • DSCN1247_1
  • DSCN1250_1
>

Kalendarium

 
Logotyp 1Logotyp 2BIPSERMO
 
facebook
studia podyplomowe
Bezpieczeństwo i systemy ochrony Bezpieczeństwo wewnętrzneBudownictwoDietetyka EnergetykaFilologiaFilologia II stopieńFinanse i rachunkowośćFizjoterapia InformatykaInżynieria środowiskaJęzyki Obce w Mediach i Biznesie KosmetologiaMechanika i budowa maszyn LogistykaPedagogikaPielęgniarstwo Praca socjalnaWychowanie fizyczne ZarządzanieZarządzanie i inżynieria produkcjiZdrowie publiczne
kierunki