Jedenastu absolwentów zostało w tym roku laureatami konkursu rektora PWSZ w Koninie na najlepszą pracę dyplomową. Ich tematyka jest tak zróżnicowana jak nauki, które studiowali. Było więc i o grupach kibicowskich, i o roli nauczyciela w przygotowaniu dzieci do odbioru telewizji. W ramach pracy inżynierskiej powstał też projekt konstrukcji parkingu wielopoziomowego w centrum Konina.
To druga edycja konkursu ustanowionego przez rektora prof. Mirosława Pawlaka. Zasady są jasne. Każdy z promotorów może, po konsultacji z recenzentem i za zgodą autora, wytypować jedną z prac napisanych pod jego kierunkiem i przekazać do wydziałowej komisji konkursowej. Członkowie komisji po zapoznaniu się ze zgłoszonymi pracami, w tajnym głosowaniu, wybierają jedną z każdego kierunku prowadzonego przez wydział. Mogą też zdecydować, że żadna nie jest tak dobra, by zasługiwała na nagrodę. W ocenie pod uwagę biorą jakość merytoryczną, istotność tematu, nowatorski i twórczy charakter pracy, jak też jej teoretyczną i praktyczną przydatność, popartą własnymi badaniami. Nie bez znaczenia jest edytorski poziom pracy.
W tym roku trzy komisje wydziałowe wytypowały w sumie 11 prac dyplomowych, które ich zdaniem zasługują na wyróżnienie i nagrodę. – Wyróżnienie zawsze cieszy, ale nagroda finansowa nie mniej, dlatego ustanowiłem nagrodę tysiąca złotych w gotówce dla każdego ze zwycięzców – powiedział prof. Pawlak, pomysłodawca konkursu.
Uroczyste ich wręczenie odbyło się 7 października podczas inauguracji roku akademickiego 2014/2015.
Oto lista tegorocznych laureatów i tytuły zwycięskich prac dyplomowych:
Wydział Kultury Fizycznej i Ochrony Zdrowia
-
Łukasz Janiak (fizjoterapia), Ocena postępowania fizjoterapeutycznego w procesie leczenia dolegliwości bólowych stawu biodrowego
-
Natalia Kwitowska (turystyka i rekreacja), Możliwości działań proekologicznych w hotelarstwie
-
Krystian Szafrański (wychowanie fizyczne), Epidemiologia wad kończyn dolnych u osób trenujących piłkę nożną
Wydział Społeczno-Humanistyczny
-
Anna Lewandowska (filologia angielska), Investigating the role of the teacher in fostering learner autonomy among high school learners of English (Badanie roli nauczyciela w rozwijaniu autonomii wśród osób uczących się języka angielskiego w szkole wyższej)
-
Natalia Marciniak (filologia germańska), Stationenlernen als Form der Wortschatzwiederholung im DaF-Unterricht (Nauka stacjonarna jako forma powtórzenia słownictwa na lekcji niemieckiego jako języka obcego)
-
Martyna Tomczyk (pedagogika), Rola nauczyciela w przygotowaniu do odbioru telewizji dzieci w wieku wczesnoszkolnym
-
Dominika Socha (politologia), Poczucie bezpieczeństwa mieszkańców Konina w zakresie pracy Policji z uwzględnieniem płci oraz wieku respondentów
-
Oktawian Osuchowski (praca socjalna), Charakterystyka grup kibicowskich na tle innych grup społecznych
-
Sylwia Chrzanowska (zarządzanie), Organizacja procesu controllingu w Przedsiębiorstwie X
Wydział Budownictwa, Mechaniki i Inżynierii Środowiska
-
Łukasz Ćwiek (budownictwo), Projekt konstrukcji parkingu wielopoziomowego przy ul. Wyszyńskiego w Koninie
-
Jakub Michalak (inżynieria środowiska), Projekt rozwinięcia sieci kanalizacji sanitarnej dla osiedla Zdrojki Lewe w Turku
aria