Pierwszy rok działania „Klasy akademickiej ‒ bezpieczeństwo wewnętrzne”, wspólnego projektu Wydziału Społeczno-Humanistycznego PWSZ w Koninie oraz Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego w Koninie dobiega końca. Czas więc na podsumowania.
Projektem objęto 32 uczniów, którzy podjęli naukę w klasie mundurowej o profilu bezpieczeństwo wewnętrzne i wyrazili zainteresowanie problematyką współczesnych wyzwań dotyczących bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego.
Młodzi mundurowi podczas w inauguracji roku akademickiego 2014/2015 otrzymali indeksy klasy akademickiej oraz karty biblioteczne, uprawniające do korzystania ze zbiorów Biblioteki Uczelnianej.
A potem ruszyła praca. Zajęcia odbywały się na uczelni.
Na początek był wykład dr. hab. Tomasza Tulejskiego „Stany nadzwyczajne”, następnie dr. hab. Wojciecha Nowiaka „Bezpieczeństwo narodowe na przełomie XX i XXI wieku w wymiarze zbiorowym i jednostkowym” oraz „Terroryzm – realizacja ‘doktryny szoku’. Wnioski praktyczne Anno Domini 2015 (przykład Izraela)”, Maksyma Olimpiiuka „Współczesne wyzwania patriotyczno-narodowe na przykładzie sytuacji wojsk ukraińskich”, dr Kazimiery Król „Bezpieczeństwo wewnętrzne w Unii Europejskiej i prawa człowieka”.
Uczestnicy klasy akademickiej wzięli również udział w seminarium „Wyzwania XXI wieku w sferze bezpieczeństwa. Współczesne oblicza zagrożeń”. Wykłady wygłosili pracownicy PSP, KMP oraz Wydziału Komunikacji UM w Koninie oraz studenci kierunku bezpieczeństwo wewnętrzne.
Wzięli też udział w wykładzie otwartym dr. hab. Ireneusza Dziubka „Gwardia Narodowa mit, czy rzeczywista potrzeba?” i policyjnym wydaniu Akademii Młodego Studenta.
‒ Dzięki takiemu projektowi uczniowie uzyskują dostęp do wiedzy i całego wachlarza tematów, które ze względu na ograniczenia programowe w szkołach ponadgimnazjalnych są omawiane niewielkim zakresie ‒ mówi dr Karina Zawieja-Żurowska, kierownik Katedry Politologii i Bezpieczeństwa Wewnętrznego. ‒ Tym samym wykłady w PWSZ w Koninie poszerzają i uzupełniają ich wiadomości, rozbudowują ciekawość, pozwalają rozwijać zainteresowania, a także mogą pomóc w świadomym wyborze studiów wyższych ‒ dodaje.
aria