Fundacja Aktywności Lokalnej poszukuje osoby na stanowisko:
ASYSTENT RODZINY
Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach umowy o pracę w 0.9 etatu, w systemie zadaniowego czasu pracy w gminie Włoszakowice (powiat leszczyński)
Wymagania niezbędne dla kandydatów:
1. Kandydat/-ka posiada:
-
wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
-
wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
-
wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
2. Kandydat/-ka nie jest i nie był/-a pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3. Kandydat/-ka wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4. Kandydat/-ka nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe:
-
znajomość regulacji prawnych z zakresu: wsparcia rodziny i systemie pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii,
-
obsługa komputera,
-
umiejętność pracy w zespole,
-
odporność na stres,
-
odpowiedzialność,
-
asertywność,
-
rzetelność, systematyczność.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
-
opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1;
-
opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
-
udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
-
udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
-
udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
-
udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
-
wspieranie aktywności społecznej rodzin;
-
motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
-
udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
-
motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
-
udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
-
podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
-
prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
-
prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
-
dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1;
-
monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
-
sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
-
współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
-
współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą,
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
-
CV z przebiegiem nauki i pracy zawodowej, list motywacyjny,
-
kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje i doświadczenie zawodowe,
-
kopie świadectw pracy potwierdzających staż pracy,
-
kopie świadectw pracy, referencji lub innego dokumentu potwierdzającego doświadczenie w pracy z dziećmi lub rodziną,
-
podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu w pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwa skarbowe,
-
podpisane oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona,
-
podpisane oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego.
Wymagane dokumenty aplikacyjne w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
„ASYSTENT RODZINY" należy składać do dnia 18 października 2016 r. (poniedziałek) osobiście lub listownie w biurze Fundacji Aktywności Lokalnej (ul. 28 czerwca 1956 r. nr 398, 61-441 Poznań) lub skanem za pośrednictwem poczty elektronicznej:
rekrutacja@fal.org.pl. Prosimy o dopisanie następującej klauzuli: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 27.08.1997r. Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 923 ze zm."