WYSOKI KONTRAST
polski english   tel. (63) 249-72-00
Szukaj:
Newsletter:
       
baner na stronę


Ulubione   Startuj z nami   Mapa strony
Poniedziałek, 10 czerwca 2024

Poprawiać, czy nie poprawiać

Prof. nadzw. dr hab. Mirosław Pawlak, Rektor PWSZ w Koninie, promował we wtorek (30 października) swoją książkę Error correction in the foreign language classroom. Reconsidering the issues, która podejmuje temat korekty błędów językowych w wypowiedziach ustnych i pisemnych, popełnianych przez uczących się języka obcego.
Na spotkanie autorskie, które odbyło się w uczelnianej Bibliotece, zaproszenie przyjęli nauczyciele i młodzież konińskich liceów oraz wykładowcy i studenci filologii. – To nie była prosta książka do napisania, dlatego że poprawianie błędów językowych, to tak naprawdę złożona problematyka – mówił autor, który zaraz na wstępie przyznał, że publikacja powstała z miłości do tego, co robi. – Napisałem ją również dlatego, że jest to książka, która – mam nadzieję – pozwoli mi uzyskać wkrótce tytuł naukowy profesora – dodał Rektor Pawlak.
 
Autor stwierdził, że korekta błędów językowych, to kontrowersyjny temat ponieważ poprawianie  błędów, zwłaszcza w wypowiedziach ustnych, często demotywuje uczących się języka.  Tradycyjne podejście do poprawiania błędów, czyli korygowanie wszystkich zaistniałych nieprawidłowości i/lub odstępstw od poprawnej formy czy struktury, ewaluowało i dziś zdecydowanie większy nacisk stawia się na kompetencję  komunikacyjną.
Uczący, ale i nauczający języków zdają sobie sprawę, że ważna jest zarówno forma (jak?), jak i treść przekazu (co?).
 
Specjaliści z dziedziny nauczania języków obcych są zgodni, że poprawianie jest konieczne; zadają sobie jednak pytanie: jak i kiedy to robić? Między innymi na te pytania stara się odpowiedzieć książka. – Poprawianie błędów musi być po coś. Bardzo ważne jest, żeby korekta językowa była połączona z realizacją pewnych celów dydaktycznych, które sobie wyznaczymy – tłumaczył autor. Książka zawiera omówienie teorii i hipotez uzasadniających dokonywanie korekty oraz wyników badań empirycznych nad jej skutecznością. Jest skierowana zarówno do specjalistów nauczania języków obcych, jak i studentów studiów magisterskich i doktoranckich oraz nauczycieli-praktyków.
 
Profesor Mirosław Pawlak jest filologiem angielskim. Od lat prowadzi badania w zakresie dydaktyki języków obcych; w kręgu zainteresowań Profesora Pawlaka znajdują się: teoria i badania nad akwizycją języka obcego, nauczanie zorientowane na formę, autonomia ucznia, strategie uczenia się, strategie komunikacyjne, różnice indywidualne między uczniami oraz nauczanie wymowy.
 
 
 
Ewa Kapyszewska
Wydawnictwo PWSZ w Koninie

 
<
  • DSC07974
  • DSC07977
  • DSC07978
  • DSC07982
  • DSC07983
  • DSC07985
  • DSC07988
  • DSC07990
  • DSC07991
  • DSC07994
  • DSC07995
  • DSC07996
  • DSC07999
  • DSC08001
  • DSC08005
  • DSC08014
  • DSC08015
  • DSC08019
  • DSC08022
>

Kalendarium

 
Logotyp 1Logotyp 2BIPSERMO
 
facebook
studia podyplomowe
Bezpieczeństwo i systemy ochrony Bezpieczeństwo wewnętrzneBudownictwoDietetyka EnergetykaFilologiaFilologia II stopieńFinanse i rachunkowośćFizjoterapia InformatykaInżynieria środowiskaJęzyki Obce w Mediach i Biznesie KosmetologiaMechanika i budowa maszyn LogistykaPedagogikaPielęgniarstwo Praca socjalnaWychowanie fizyczne ZarządzanieZarządzanie i inżynieria produkcjiZdrowie publiczne
kierunki