Cel
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w kwalifikacje pedagogiczne uprawniające do pracy na stanowisku nauczyciela (wychowawcy) w dowolnym typie szkoły, zgodnie ze standardami kształcenia nauczycieli wymaganymi przez MEN.
Adresaci
Studia przeznaczone są dla nauczycieli z wykształceniem wyższym oraz absolwentów szkół wyższych, zainteresowanych pracą pedagogiczną w szkole lub placówce oświatowo-opiekuńczej, którzy nie posiadają kwalifikacji pedagogicznych.
Wykładowcy
Kadrę dydaktyczną stanowią osoby z wieloletnim doświadczeniem pedagogicznym, psycholodzy oraz wykładowcy doskonale orientujący się w teoretycznych i praktycznych aspektach pedagogiki oraz dydaktyki ogólnej i szczegółowej.
Plan studiów
Psychologia ogólna i osobowości
-
Psychologia uczenia się
-
Psychologia różnic indywidualnych
-
Pojęcia i systemy pedagogiczne
-
Teoretyczne podstawy wychowania
-
Pedagogika społeczna
-
Treści kształcenia szkolnego
-
Organizacja procesu nauczania i uczenia się
-
Metodyka nauczania
-
Ewaluacja pracy nauczyciela
-
Projektowanie dydaktyczne
-
Technologie informacyjne i media w edukacji
-
Diagnostyka psychopedagogiczna
-
Komunikacja interpersonalna z emisją głosu
-
Wykłady monograficzne
-
Seminarium dyplomowe
-
Praktyka pedagogiczna
Czas trwania
-
trzy semestry
-
370 godzin
-
23 zjazdy (soboty i niedziele, godz. 8:00-14:30)
Warunki ukończenia
Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń i zdanie egzaminów z przedmiotów określonych w planie studiów oraz obrona pracy podyplomowej. Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Koszt uczestnictwa
około 1100 zł/semestr